Tuesday, August 19, 2008

Dari Permatang Pauh : Berpesta Bersama Anwar Ibrahim


Sudah lama saya tidak meraikan pesta sebagai warga.Sudah agak lama saya tidak merayakan kemudaan saya.Seingat saya akhir sekali saya merayakan pesta rakyat yang terbesar beberapa bulan lalu.Kini kehangatan pesta rakyat kembali semula.

Kali ini saya tidak lagi ke kota untuk menikmati pesta.Saya tidak perlu menggelintar sesat di dalam kota untuk mencari pesta ini tetapi saya telah ke Permatang Pauh.Di Permatang Pauh ini ada ibu segala pesta.

Pesta ini cukup meriah untuk dinikmati.Pesta ini amat menggiurkan.Saya tidak perlu bersumpah sampai ke Masjid Kampung Kerinchi untuk menzahirkan keseronokan merayakan pesta ini.Saya tidak perlu bermuhabalah di depan Pejabat JAWI untuk menyatakan kemeriahannya.Puluhan ribu umat manusia memenuhi Permatang Pauh.Semoga ianya menjanjikan kita satu zaman pencerahan yang sama-sama kita impikan.

9 comments:

Amz CamPro said...

huwaa..bergbr gak ko ngan die...uhuk uhuk....xtau nak kate ape dah...heheheh..arap2 ko slamat zahir dan batin..heheheh

Farid Abu Talib said...

alhamdulillah saya masih selamat dan bertambah selamat.Telah saya nyatakan tidak perlu bersumpah untuk menyatakan kebenaran.

Rock Oi! said...

pehh nyerappppppp..uwarghhh!!!
tak nak cuba bergambar ngan khir toyo pulak ke,,ehheehe

Hanggokan said...

prit,mase nih ko nak mintak scholarship dgn anwar ke? hehehe...gambar tu jgn jadi bahan fitnah pulak lepas nih.

Farid Abu Talib said...

bergambar dengan mamat diver tongkang dari kepulauan riau lebih bermanfaat dari bergambar dgn Khir Toyo.. Juga gambar ini bukan untuk tujuan fitnah tetapi untuk kenangan bersama pahlawan malaysia yang berjiwa kental

Anonymous said...

dapat gak ko tangkap dia ...wahh taim nihh sape lak yg jadi camerawoman nyer??...hehhehehe

//keby

keby said...

amacam ader harapan tak bro...

Farid Abu Talib said...

Kali ini camera man yang bertugas.InsyaAllah harapan cerah

Anonymous said...

mak aih...bergambo ngan pak anwar tuh!!!ni yg gua jeles meles nih....xpe naseb baek lu ade kim salam kt beliau....hero negara!!go anwar....say no to cawat besi!!!hehe...